chick.jpg

63 میلیارد تومان سهم دولت به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی پرداخت شد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از تصویب 63 میلیارد تومان سهم دولت ناشی از فروش شرکت های دولتی و تملک دارایی به این صندوق خبر داد.
عبدالکریم رضوی اردکانی روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت، افزود: منابع این صندوق توسط بخش دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و کشاورزان تامین می شود که امروز (سه شنبه) در مرحله اول 55 میلیارد تومان از محل فروش شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهادکشاورزی و مبلغ 8 میلیارد تومان از ردیف تملکی دولت به این صندوق تزریق شده که قرار است دیگر منابع مورد نیاز این صندوق در مراحل بعدی تامین شده و تخصیص یابد.

وی تامین منابع مالی دولتی این بخش را از طریق فروش اموال و امکانات صندوق (طبق قانون امسال 150 میلیارد تومان ردیف اعتباری این بخش است)، فروش شرکت های دولتی (ردیف 300 میلیارد تومان نیز برای سال جاری به این بخش تخصیص یافته). همچنین از بخش ردیف تملکی دولت امسال 30 میلیارد تومان به این بخش تخصیص می یابد که 155 میلیارد تومان آن از محل فروش شرکت های دولتی و 8 میلیارد تومان از ردیف تملکی به این بخش پرداخت شده است.

تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار

رضوی اردکانی تصریح کرد: از ابتدای سال 87 تاکنون یکهزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تحت فشار اعتبار تخصیص یافته که 237 میلیارد تومان آن مربوط به سال 92 تا به امروز بوده است.
وی اضافه کرد: دولت یکهزار میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده که امسال پیش بینی می شود مبلغ 500 میلیارد تومان دیگر در اختیار صندوق حمایت از توسعه کشاورزی قرار گیرد که این صندوق عاملیت آن را برعهده خواهد گرفت.

وی درخصوص درآمد ناشی از محل فروش ساختمان شیشه ای که باید بخشی از آن نیز به این صندوق اختصاص یابد، گفت: تاکنون مبلغی از محل فروش این ساختمان به این صندوق واریز نشده است.
به گفته وی، هم اکنون 84 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی با سرمایه 772 میلیارد تومان در کل کشور مشغول به فعالیت هستند.