corn.jpg

مساعدت جهاد کشاورزی برای ذخیره سازی تخم مرغ/ ضرر 1900 تومانی تولید کنندگان روی هر کیلوگرم تخم مرغ

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور گفت که با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی، قرار است تخم مرغ مازاد تولید کنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام جمع آوری و ذخیره سازی شود.
هدایت اصغری افزود: دلیل کاهش قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر را شروع فصل گرما و تولید خطی تخم مرغ عنوان کرد.وی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ 4500 تومان است و این در حالیست که هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت 2600 تومان در محل مرغداری ها خریداری می شود.

اصغری گفت: همچنین طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار نیز حدود سه تا 3500 تومان بوده است، یعنی نرخ هر شانه تخم مرغ بین 6500 تا هفت هزار تومان عرضه می شود و این بدان معنی است که هم اکنون تولید کنندگان روی هر کیلوگرم تخم مرغ 1900 تومان متضرر می شوند.

وی با بیان اینکه، نهاده های بخش طیور تامین شده است گفت: با وجود اینکه نهاده های مورد نیاز این بخش تامین شده است، اما قمیت نهاده ها همچنان روند افزایشی دارد، به طوری که هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت 1100 تومان و سویا بیش از 1900 تومان است.

وی ادامه داد: طبق نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار است به ازای هر کیلوگرم تخم مرغ نهاده مورد نیاز این بخش با قیمت مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد، یعنی 50 درصد ارزش تخم مرغ، نهاده اختصاص یابد تا بخشی از ضرر تولید کنندگان جبران شود.

اصغری درباره وضعیت صادرات تخم مرغ نیز گفت: صادرات تخم مرغ هم چون گذشته در حال انجام است، اما باید بپذیریم که رقبای ایران مثل ترکیه، پاکستان، هند و اکراین در بازارهای رقابتی پیشرو هستند.

وی با بیان این که، صادرکنندگان در کشورهای ترکیه، پاکستان، هند و اکراین از مشوق های 20 درصدی صادراتی بهره مند می شوند، افزود: برای حضور پر رنگ در بازارهای رقابتی باید به سمت ارایه مشوق های صادراتی به تولید کنندگان و صادرکنندگان حرکت کنیم.