corn.jpg

صادرات مرغ به قطر به زودی آغاز می‌شود

چاپ

altرئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به  آخرین وضعیت صادرات به قطر گفت: چند شرکت داخلی مشغول آماده مقدمات صادرات هستند و به زودی این امر اتفاق می‌افتد.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به سرگیری مجدد صادرات مرغ اظهار داشت: طی 15 روز اخیر حدود 6 هزارتن مرغ

از کشور به عراق و افغانستان صادر شد که با اتمام ماه رمضان این میزان افزایش می یابد.
دان و جوجه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به  آخرین  وضعیت صادرات به قطر افزود: با توجه به آنکه قبل از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان صادرات چندانی به کشورهای حوزه خلیج فارس نداشتیم، هم اکنون مذاکرات و رایزنی ها برای صادرات به این کشور آغاز شده است.
یوسفی ادامه داد: چند شرکت داخلی مشغول آماده مقدمات صادرات به قطر هستند و به زودی این امر اتفاق می افتد.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه صادرات یک امر رقابتی است، گفت: از این رو باید توان رقابت با سایر رقبا همچون برزیل، ترکیه، اوکراین و امریکا در بازارهای هدف وجود داشته باشد و این درحالی است که به سبب نبود مزیت قیمتی و مشوق صادراتی این امکان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه صادرات به قطر رخداد مناسبی برای صنعت مرغداری است، تصریح کرد: از آنجا که قطر مرغداری ندارد و نیازمند واردات کالاست، لذا اگر برای تأمین مرغ مورد نیاز به توافق برسیم شاهد تحولاتی در صنعت مرغداری کشور خواهیم بود.