hen.jpg

افزایش میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به ایران

چاپ

alt

میزان فروشهای صادراتی آفتابگردان و روغن آفتابگردان اوکراین و روسیه بسیار بالاتر از سال گذشته می باشد
به نظر می رسد که باید در میزان تخمینی تولید آفتابگردان تجدید نظر و آن را بالا ببرد و میزان موجودیهای آفتابگردان تا این تاریخ هنوز بسیار

زیاد است و قیمتهای صادراتی نیز بسیار جذاب می باشد و قیمتها نسبت به محصولات دیگر رقیب کمتر است . میزان صادرات روغن و کنجاله آفتابگردان اوکراین و روسیه نیز به بالاترین حد ثبت شده در تاریخ رسیده است .
انتظار می رود که در ماه نوامبر میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به ۴۰۰ هزار تن برسد . ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن از این مقدار به هندوستان (در قیاس با ۵۶ هزار تن در نوامبر سال ۲۰۱۵) در حدود ۵۰ هزار تن به ایران (در قیاس با ۱۵ هزار تن سال گذشته) و باقیمانده این روغن بین کشورهای اتحادیه اروپا و چین تقسیم خواهد شد .
پیش بینی می شود که در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا نوامبر سال ۲۰۱۶ جمع کل میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین حداقل ۱۶۰ هزار تن نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد .
به احتمال زیاد میزان صادرات دانه های آفتابگردان اوکراین هم روند صعودی و به حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن در ماه نوامبر رسیده است . بیشتر این صادرات به اتحادیه اروپا رفته است . برداشت آفتابگردان اوکراین به پایان رسیده و تولید در حدود ۱/۶ میلیون تن بیشتر از سال گذشته می باشد .


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران