corn.jpg

خودکفایی گندم نباید به قیمت بدهکاری کشاورز به بانک ها تمام شود

چاپ

 altنماینده مردم دورود و ازنا درمجلس با بیان اینکه بدعهدی در پرداخت بهای گندم عاملی برای توقف تکرار خودکفایی در سال جدید به شمار می آید،گفت: خودکفایی گندم نباید به قیمت بدهکاری کشاورز به بانک ها تمام شود.
مجیدکیان پور درباره وضعیت تولید گندم درکشور،گفت:خودکفایی در تولید گندم نباید به قیمت عدم پرداخت بهای کشاورز تمام شود،بلکه باید قبل از تولیدگندم

با برنامه ریزی جامع تولیدی برای پرداخت بهای محصولات دولت تدارکات ویژه ای را اتخاذ کند تا کشاورز با اطمینان خاطر مبنی برفروش محصولات به  کاشت،داشت و برداشت بپردازد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 درصد بهای گندمکاران در درود و ازنا پرداخت نشده است، تصریح کرد:برای حمایت از تولید داخلی باید بهای کشاورز در گام نخست پرداخت شود تا کشاورز انگیزه تولید را از دست ندهد.

حدود40 درصد بهای گندمکاران در دورود و ازنا پرداخت نشده است
وی ادامه داد:گندم جز کالاهای استراتژیک است که رسیدن به خودکفایی دراین عرصه برای ما امری بسیار مهم تلقی می شود؛اما برای تداوم پایداری در تولید محصولی همچون گندم باید قبل از تولید برنامه ریزی برای تنظیم وضعیت اقتصادی گندمکاران نیز ترسیم شود تا بتوان علاوه بر بی نیازی در محصولات استراتژیک،تولیدکننده را نیز از شرایط بازار راضی نگه داریم.
کیان پور افزود:محصول گندم با توجه به موقعیت جغرافیایی ما دارای کیفیت بسزایی است؛بنابراین دولت باید سازوکاری ترسیم کند که در زمان خرید از کشاورز بهای محصول را پرداخت کند تا کشاورز در سال های بعدی نیز توان کشت را داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عدم پرداخت  بهای گندم متاسفانه کشاورز را به بانک ها بدهکار می کند، یادآور شد:برای ادامه خود کفایی در گندم باید بهای کشاورز در زمان مقرر پرداخت شود.

 

منبع: خانه ملت