wheat.jpg

مرغداران همیشه با نگرانی فعالیت می کنند/ لزوم دریافت یارانه برای مرغداری ها

چاپ

 altعضو هئیت رییسه کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس،گفت: کاهش منابع دامی در اثر تب برفکی امسال عاملی برای افزایش نرخ گوشت به میزان ۵تا۶ هزار تومانی است.
 جلال محمود زاده درباره  وضعیت نرخ گوشت در کشور، گفت: کمبود منابع دامی در اثر تب برفکی درسال گذشته

ما را با کاهش منابع دامی روبرو کرده است و این  در حالی است که 20 استان کشور درگیر  این موضوع شده  بودند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از منابع دامی ما در 20 استان بر اثر تب برفکی امسال از بین رفتند، تصریح کرد: عدم تامین به موقع واکسن نیز از عواملی بود که دام های شیری و گوشتی را درگیر تب برفکی در سال گذشته  کرد.
 محمودزاده، افزود: مرغداری ها ما با مشکلات عدیده ای روبرو هستند ،زیرا نهاده های مرغی مانند سویا و ذرت هرروز با نوسان نرخ روبرو هستند و همچنین نرخ این کالا ها نیز به نحو مطلوب مشخص نیست.
 نماینده مردم مهاباد در مجلس، ادامه داد: متاسفانه درآمد مرغدار در وضعیت ریسک به سر می برد و از همین رو بیش از 50 درصد مرغداری های ما تعطیل شدند یا مقروض به بانک ها هستند  .
 وی ادامه داد: مرغدار بانگرانی در زمینه تولید و فروش در مرغداریها فعالیت می کنند؛زیرا مطمئن نیستند که در زمینه عرضه و تقاضا بازار بتوانند محصول را با نرخ مناسب بفروش برسانند.
  محمود زاده با بیان اینکه صادرات مرغ نیازمند یارانه است،افزود: قیمت تمام شده درمرغداریها در جهت صادرات نیز بالا است بنابراین برای صادرات،مرغداران باید یارانه دریافت کنند یا  تسهیلات با سود پایین دریافت کنند تا بتوانند هزینه تولید را به نحوی کارشناسی شده کاهش دهند تا بتوانند در بازار جهانی مرغ به نحو مطلوب رقابت کنند.
عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بیماری تب برفکی در سال گذشته موجب شد مقادیر بالایی از منابع دامی از بین برود.

 

منبع: خانه ملت