wheat.jpg

صادرات پنبه به بازار اروپا نیازمند افزایش تولید داخلی

چاپ

altعضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات پنبه ایرانی به بازار اروپا نیازمندافزایش تولیدداخلی است،گفت:بازاریابی و دیپلماسی بین المللی با همکاری وزارت خارجه پنبه ایرانی را روانه بازار جهانی می‌کند.
نورمحمد تربتی نژاد درباره وضعیت تولید پنبه در کشور،گفت: برای استفاده از ظرفیت بهینه تولید پنبه در استان گلستان، نیازمند یک برنامه ریزی

حمایتی هستیم تا بتوان کشت پنبه را مجددا به نحو مطلوب گسترش داد.
نماینده مردم گرگان ،آق قلا درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: اگر برنامه ریزی حمایتی برای تولید پنبه استان گلستان لحاظ کنیم به  سادگی می توانیم با افزایش تولید،این محصول ناب ایرانی را با بازارهای کشورهای اروپایی صادر کنیم و از همین رو وزارت صنعت و معدن تجارت نیز می تواند با یک  برنامه ریزی اقتصادی بسترهای صادرات  محصول پنبه را فراهم کند.
وی با بیان اینکه محصول پنبه را می توان درچند بعد اقتصادی گنجاند،ادامه داد:سرمایه گذاری در تولید پنبه نه تنها برای ما فرصت های اشتغال ایجاد می کند،بلکه می تواند ما را در زمینه تولید دانه های روغنی که منجر به تولید روغن می شود، یاری دهد.
تربتی نژاد،افزود:پنبه گیاهی است که علاوه برتامین روغن کشور،می تواند در راستای پوشش صنعتی همچون نساجی نیز بسیار مثمرثمر باشد.
نماینده مردم گرگان،آق قلا درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: اگر ما توسعه کشت پنبه را درجهت تولید داخلی و برنامه صادراتی طراحی کنیم؛می توانیم به سادگی موقعیت اقتصادی مناسبی در عرصه محصولات کشاورزی برای کشور ایجاد کنیم.
وی افزود:دیپلماسی و بازاریابی بین المللی می تواند ما را در صادرات محصول پنبه یاری دهد؛بنابراین باید دراین راستا با همکاری وزارت خارجه تمهیدات مناسبی درنظر گرفته شد.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع  طبیعی مجلس با بیان اینکه  سالیان متمادی است که کشت پنبه ناب گلستان از رونق افتاده است،گفت: تولیدات پنبه هم اکنون به حدی نیست که ما به فکر صادرات بهینه باشیم.

 

منبع: میزان