soy.jpg

مشکلی برای تامین مرغ و گوشت در ماه محرم وجود ندارد

چاپ

altمعاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی عرضه گوشت منجمد را در ایام محرم دارد
حسن رکنی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دلایل گرانی گوشت

قرمز و مرغ اظهار داشت: افزایش تقاضا در ایامی همچون عید قربان و محرم  بازار محصولات پروتئینی را با نوسانات قیمتی همراه می کند.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر قیمت گوشت مرغ در پایین ترین سطح ممکن بوده است، بیان کرد: با وجود آنکه در دو ماه اخیر گوشت مرغ با نوسانات جزئی قیمت مواجه شد، مجددا در دو هفته اخیر  قیمت ها روند نزولی به خود گرفت که ادامه این روند زنگ خطری برای مرغداران است.
معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از نوسانات قیمت در ایام محرم چه برنامه ای دارد، عنوان کرد: عرضه گوشت گرم براساس تقاضا طبق روال معمول انجام  و ورود به این امر ضرورتی ندارد.
وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی عرضه گوشت منجمد را در ایام محرم دارد.

مثبت شدن ترتز تجاری دام وطیور
رکنی در ادامه به میزان صادرات مرغ اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری 40 هزارتن مرغ به بازارهای هدف صادر شد که با این اقدام مسئله تراز تجاری در بخش دام و طیور مثبت شد.
وی گفت:از دولت در خواست کردیم تا برای صادرات محصولات لبنی 200 میلیارد تومان و برای صادرات بخش دام و طیور 100 میلیارد تومان مشوق در نظر گرفته شود که برای بخش لبنی این درخواست تصویب اما تا کنون مشوق بخش دام و طیور تصویب نشده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران