soy.jpg

تکمیل طرح نشانه‌گذاری تخم‌مرغ در آبیک

چاپ

altرئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: این اداره بر اجرایی شدن کامل طرح نشانه‌گذاری تخم‌مرغ نظارت دارد
مرتضی یعقوبی اظهار داشت: از آنجایی که تخم‌مرغ یکی از فرآورده‌های خام دامی دارای ارزش غذایی بالا بوده و نسبت به سایر

منابع پروتئینی نظیر لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است، بنابراین تضمین سلامت این فرآورده از تولید تا مصرف یکی از وظایف خطیر دامپزشکی است که در این راستا اداره دامپزشکی بر تمام مراحل تولید، توزیع، حمل و نقل و عرضه آن در سطح شهرستان آبیک نظارت دارد.
وی با بیان اینکه هر ماده غذایی دارای تاریخ انقضای مصرف است، گفت: با اجرای طرح تاریخ‌دار کردن تخم‌مرغ‌ها و درج شرایط نگهداری، خانواده‌ها می‌توانند از سلامت تخم‌مرغ اطلاع پیدا کرده و آن را در شرایط مناسب محیطی نگهداری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه تخم‌مرغ در اماکن عرضه باید در داخل یخچال با برودت صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از توزیع و مصرف تخم‌مرغ‌های کهنه و فاسد از این پس تمام تخم‌مرغ‌های عرضه شده در بازار باید دارای نشانه‌گذاری باشد و اجرای طرح نشانه‌گذاری تخم‌مرغ شامل ثبت مشخصات و شرایط نگهداری بر روی کارتن تخم‌مرغ و ثبت تاریخ تولید و انقضای (یک ماه پس از تولید) بر روی هر تخم‌مرغ است.
یعقوبی بیان کرد: شهرستان آبیک دارای 17 واحد پرورش مرغ تخم‌گذار است و از این رو سهم بالایی در تولید تخم‌مرغ در استان قزوین دارد.
این مسؤول در پایان به عموم مردم توصیه کرد از خریداری تخم‌مرغ‌های کثیف و شکسته خودداری کرده و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از واحدهای مجاز (دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور) تهیه کنند.

 

منبع: فارس