wheat.jpg

قیمت گوشت مرغ در حال حاضر واقعی شده است

چاپ

altعضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت : ‌قیمت مرغ بعد در دو هفته اخیر دارای ثبات نسبی و واقعی شده است
عظیم حجت با بیان این که پیش از این تولید کنندگان، مرغ را با هزینه کمتر از قیمت تمام شده

به بازار ارائه می‌کردند، افزود: حدود دو هفته است که قیمت این محصول با ثبات نسبی روبروست و با لحاظ کردن هزینه‌‌های تمام شده عرضه می‌شود به طوری که برای تولید کننده فعالیت در این عرصه توجیه دارد و هم قیمت آن برای مصرف کننده ایده آل است.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم بگوییم قیمت مرغ افزایش پیدا کرده بلکه قیمت آن بعد از مدت طولانی واقعی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ در کشور با قیمت منطقه‌ای و جهانی همخوانی دارد و باز هم تاکید می‌کنم که نباید بگوییم شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم و قیمت جدید بر اساس قیمت تمام شده تولید درنظر گرفته شده است.
درادامه این برنامه رضا سواری نایب رئیس انجمن شرکت های زنجیره ای یکپارچه تولید مرغ، با اعتقاد بر اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار واقعی و عادلانه است، تصریح کرد:‌ دو سال بود که مرغداران از جیب خود هزینه می‌کردند و اکنون قیمت تمام شده تولید در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا دامنه های قیمت به صورت عادلانه در نظر گرفته می‌شود که تولید کننده نیز از این موضوع سود ببرد ، خاطر نشان کرد : ‌اگر قیمت تولید مرغ در کشور منطقی نمی‌شد و رویه قبلی ادامه پیدا می‌کرد دیگر تولید کنندگان توان ادامه کار نمی داشتند ، بسیاری از واحدهای مرغداری تعطیل می‌شود و همین مرغ با قیمت کیلویی 10 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.
سواری همچنین گفت: در حال حاضر تولید کنندگان مرغ در کشور بالای 20 درصد سود تسهیلات بانکی می‌دهند در حالی که هیچ کجای دنیا چنین میزانی برای بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته نمی‌شود.

 

منبع: صدا و سیما