soy.jpg

استان مازندران-تولید مرغ در کشور بدون استفاده از هورمون است

چاپ

 altدکتر سید حسین رضوانی در گفتگویی اظهار داشت: در پی شایعاتی در کشور مبنی بر استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی به شهروندان اطمینان داده می شود که در پرورش و تولید مرغ گوشتی از هیچ نوع هورمونی استفاده نمی شود.
وی در ادامه افزود: مسئولین فنی بهداشتی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی

بر روند تولید مرغ های سالم و بهداشتی در سطح مرغداریهای استان نظارت های لازم را دارند.
رضوانی تاکید کرد: کارشناسان اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور این اداره کل نیز در طول سال با انجام طرح های پایش و نمونه برداری از واحدهای پرورش مرغ صنعتی در استان و در ادامه انجام آزمایشات لازم بر نحوه تولید مرغ با کیفیت نظارت می کنند.
وی با تکذیب وجود هر نوع هورمون در مرغ به مصرف کنندگان خاطرنشان ساخت: تجویز هورمون رشد در تغذیه مرغ گوشتی برای واداشتن آن به رشد سریع و ناگهانی نه تنها مفید نیست بلکه زیان آور بوده و توجیه اقتصادی نیز ندارد. رضوانی در ادامه گفت: استان مازندران قطب اصلی صنعت پرورش مرغ گوشتی در کشور است و تولید کنندگان مرغ گوشتی در استان با توجه به شرایط نامناسب و عدیده اقتصادی همچنان به تولید مرغ سالم و با کیفیت تحت نظارت دامپزشکی در تلاش هستند.
مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان درخواست نمود تا در موقع خرید از مرغ های بسته بندی شده دارای لیبل که دارای مشخصاتی نظیر کد پروانه بهره برداری از سازمان دامپزشکی ، تاریخ تولید و انقضاء، نام کشتارگاه صنعتی طیور ، درج لوگوی سازمان و دیگر مشخصات می باشند استفاده نمایند.
رضوانی در پایان تصریح کرد مرغ های تولیدی استان عاری از هرگونه هورمون و کاملاً سالم بوده و دامپزشکی استان در جهت نظارت بر محصولات تولیدی استان و تضمین سلامت مصرف کننده تمام تلاش خود را مینماید و از همه شهروندان خواست تا بدون هیچگونه نگرانی مرغ های صنعتی تولید و کشتار شده تحت نظارت دامپزشکی را مصرف نمایند.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران