corn.jpg

استان اصفهان اولین توزیع‌کننده مرغ سایز کشور است

چاپ

خبر استان ها*alt

فرماندار گلپایگان گفت: طرح توزیع مرغ سایز با وزن 1800کیلوگرم برای اولین بار در استان اصفهان و همزمان با آن در گلپایگان 15 آذر ماه اجرا می‌شود
حسین فراست در کارگروه مدیریت و برنامه‌ریزی تولید و تنظیم بازار مرغ گلپایگان که در فرمانداری گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: طرح توزیع مرغ

سایز 1800 کیلوگرم با دوره پرورشی 42 روزه در گلپایگان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در سراسر استان اصفهان از 15 آذر ماه سال جاری اجرا می‌شود، تصریح کرد: توزیع مرغ سایز بالاتر از وزن 1800 کیلوگرم در مصارف صنعتی مانند تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.
فرماندار گلپایگان با بیان اینکه دوره پرورش مرغ در دوره پرورش کوتاه‌مدت به نفع تولیدکنندگان در جهت عرضه تقاضا و تنظیم بازار مرغ است، تأکید کرد: دولت برای رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان مرغ قرار می‌دهد.
فراست تأکید داشت: یکی از سیاست کلی دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان مرغ  کشور ،خرید مرغ سایز با قیمت بالاتر است.

در کشور با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم
در ادامه حیدرعلی گل‌محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان، گفت: طرح تولید و توزیع مرغ سایز با دوره پرورش 42 روزه با هدف ترویج فرهنگ توزیع مرغ سایز مطابق با استاندار جهانی در جامعه است.
وی گفت: طی سال‌های اخیر با توسعه واحدهای مرغداری تولید مرغ کشور به میزان قابل‌توجهی افزایش نشان داده است، تا جایی که علاوه بر خودکفایی در تأمین نیاز داخلی با مازاد تولید مرغ در کشور مواجه بوده‌ایم.
گل‌محمدی اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای مدیریت مازاد تولید گوشت مرغ افزایش صادرات این محصول به کشورهای متقاضی است که عمدتاً کشورهای واردکننده گوشت مرغ کشورهای منطقه هستند.
وی تأکید کرد: تولید مرغ در کشور با ذبح شرعی انجام می‌شود، که می‌توانیم گوشت مرغ سایز با مارک حلال را به بازار کشورهای اسلامی صادر کنیم.
گل‌محمدی با بیان اینکه سرانه گوشت مرغ سایز در کشور با هدف ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی به منظور تأمین سلامت مصرف‌کنندگان اهمیت را دوچندان می‌کند چرا که نیاز امروز صنعت مرغ گوشتی کشور تولید محصولی باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با تأکید براینکه کاهش ضریب خوراک‌دهی مرغ و جلوگیری از احتمال مبتلا شدن به انواع بیماری از اهداف این طرح است، افزود: افزایش چرخه تولید مرغ، صادرات گوشت مرغ به بازارهای جهانی و همچنین ذخیره نشدن چربی که تغییر بافت پروتئینی گوشت مرغ را به همراه دارد، از اهداف دیگر طرح است.

منبع: فارس