hen.jpg

مشوق‌های صادرات به تولیدکنندگان مرغ همدان پرداخت شود

چاپ

 altمدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان از دخالت دولت در تنظیم بازار انتقاد کرد و گفت: پرداخت یارانه و مشوق‌های صادرات به تولیدکنندگان مرغ همدان در قانون بودجه تعریف شود.
داوود شعبانلو در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: تشکل‌ها انتظار دارند برابر

با مسئولان و مدیران فرصت سخنرانی و بیان دغدغه‌های خود را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مدیران و نمایندگان همدان باید برای بخش کشاورزی وقت بگذارند، افزود: امنیت برای هر جامعه‌ای اهمیت دارد و مهم‌تر از همه امنیت غذایی است ولی به شرطی که در تامین امنیت غذایی عدالت و برابری باشد و تنها مصرف‌کننده دیده نشود.
شعبانلو با بیان اینکه به اصل انکارناپذیر عرضه و تقاضا معتقد هستیم، تصریح کرد: وقتی ضرورتی ندارد دولت نباید مرغ منجد را به دلیل نگرانی از اتمام تاریخ مصرف در بازار توزیع کند چراکه این امر سبب شکستن قیمت شده و به تولیدکنندگان آسیب می‌زند.
وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در تنظیم بازار دخالت کند، عنوان کرد: دولت اگر به دنبال مداخله در بازار است باید با مشارکت بخش خصوصی و مردم باشد تا بتوان شاهد رونق باشیم نه اینکه سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته صدور مجوزهای بسیار فعالیت در حوزه تولید مرغ گوشتی مسکلات بسیاری برای این بخش ایجاد کرد، افزود: این امر سبب مازاد تولید شده و در زمانی که بازار صادرات مرغ وجود ندارد زیان واحدهای تولیدی را در پی دارد.
وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر خصوصی سازی عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت تصدی‌گری‌های خود را به بخش خصوصی و مردم واگذار کرده و تنظیم بازار را بر عهده تولیدکننده و مصرف‌کننده بگذارد.

شعبانلو با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تولید یارانه و برای صادرات مشوق‌های معنی‌دار تعریف کند، تصریح کرد: دیپلماسی دولت در ورود و سهم‌خواهی از بازارهای جهانی خوب نبوده است و این انتظار وجود دارد که دولت اجازه دهد مردم در تجارت ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه خلاهای قانونی در راستای حمایت از تولید وجود دارد، اظهار داشت: کشاورزی نیازمند قوانین ماندگار است تا با کمترین مشکل بتواند رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی از پرداخت مالیات معاف است، تاکید کرد: متاسفانه سازمان‌های امور مالیاتی با تفسیر قانون و اعمال سلیقه از بخش کشاورزی مالیات دریافت می‌کنند.
وی با تصریح بر اینکه بدون کشاورزی تامین امنیت غذایی بی‌معنی است، اظهار داشت: تشکل‌ها و تعاونی‌ها در زمان تدوین بودجه مشارکت داده شوند تا از نظرات این بخش نیز در تصمیم‌گیری‌های دولتی به معنی واقعی استفاده شود.

منبع: تسنیم