corn.jpg

پاراگوئه در انتظار ورود به بازار ایران در سال 2016 است

چاپ

altمعاون وزیر کشاورزی و دامداری پاراگوئه به روزنامه آرژانتینی 'لاناسیون' گفت: یکی از اهداف کوتاه مدت برای توسعه صادرات گوشت گوسفند، ورود به بازار ایران در سه ماهه نخست سال جدید میلادی است.
به نقل از روزنامه لا ناسیون، «مارکو مدینا» معاون وزیر کشاورزی و دامداری پاراگوئه اظهار داشت: صادرات

گوشت به ایران بزودی عملی می شود و انتظار می رود طی سه ماهه نخست سال 2016، اجرایی شود.
بر اساس این گزارش، اعضای اتاق تجاری گوشت پاراگوئه در این مورد تاکید دارند که ایران، بازاری است که به خرید حجم زیادی از گوشت صنعتی می پردازد و همان کالایی است که به طور وسیع به روسیه صادر می کند.
مدینا تصریح کرد: ایران جایگزین مهمی است. 80 میلیون نفر جمعیت و یک تولید ناخالص داخلی سرانه 11 هزار دلاری دارد. حجم سالانه واردات بازار ایران250 هزار تن گوشت گوسفند به ارزش حدود یک میلیارد دلار است.
وی افزود: بازار ایران به تخلیه حجم بسیار انباشته ای که گوشت پاراگوئه در بازارهای معدود خود دارد، کمک خواهد کرد و به صنایع اجازه خواهد داد مقصد خوبی برای فروش گوشت خود داشته باشند.
بر اساس گزارش دفتر ملی کیفیت و بهداشت حیوانات پاراگوئه، گوشت گوسفند این کشور در ماه اکتبر به چهار بازار جدید فرانسه، مولداوی ، ارمنستان و اروگوئه صادر شد.
در 10 ماه نخست سال جاری میلادی، پاراگوئه 199 هزار و 20 تن گوشت به 45 بازار مختلف به ارزش 825 میلیون و 300 هزار دلار صادر کرده است.
خریداران اصلی گوشت پاراگوئه بر اساس حجم آن در سال جاری، روسیه با 79 هزار تن، شیلی با بیش از 54 هزار تن، برزیل 21 هزار تن، رژیم صهیونیستی با 10 هزار تن، هنگ کنگ با 5/5 هزار تن، کویت با 7/4 هزار تن و ویتنام با 6/4 هزار تن بودند.

منبع: ایرنا