corn.jpg

صادرات گوشت سفيد ترکيه به روسيه در حد قابل توجهي افزايش يافته است

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

وزیر کشاورزی ترکیه اعلام کرد صادرات گوشت سفید (طیور و ماهی) این کشور به روسیه در 9 ماهه نخست امسال، تا سطح 447 درصد افزایش یافت.
مهدی ِاکر گفت سهم ترکیه از واردات روسیه در 9 ماهه نخست امسال در مقایسه با همین مقطع سال گذشته، افزایش یافته است و پیش بینی می کنیم سال آینده نیز شاهد افزایش بیشتری در این زمینه باشیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ترکیه از تأمین کنندگان عمده مواد غذایی و محصولات کشاورزی به روسیه محسوب می شود و سال گذشته تجارت آن با روسیه به یک میلیارد و 680 میلیون دلار رسید.
درپی اعمال تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا بر روسیه به علت نقش آن در بحران اوکراین، روسیه نیز ماه اوت با اعمال محدودیت هایی در واردات غذا از اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی، این اقدام آنها را تلافی کرد.
این محدودیت ها ، فرصت های بزرگی را در اختیار ترکیه و کشورهای امریکای لاتین از جمله برزیل قرار داد به طوری که باعث افزایش واردات غذایی از آنها به روسیه شده است.
صادرات ترکیه به روسیه در سال 2013 در مجموع به هفت میلیارد دلار رسید. در مقابل صادرات روسیه به ترکیه در مقطع ژانویه تا سپتامبر سال 2014 به 19/4 میلیارد دلار رسید.