chick.jpg

هدف گذاری ۲۶.۵ میلیون تنی پاکستان برای تولید گندم

چاپ

 altکمیته ملی کشاورزی پاکستان با ارائه یک طرح شش محوری در حمایت از کشاورزی هدف گذاری تولید گندم این کشور برای سال زراعی جاری را ۲۶.۵ میلیون تن اعلام کرده است
کمیته ملی کشاورزی پاکستان برای سال زراعی گذشته تولید ۲۶ میلیون تنی گندم را هدف گذاری کرده بود، در عمل نیز میزان تولید گندم پاکستان

در حدود ۲۶.۳ میلیون تن ارزیابی شده که بیش از هدف گذاری کمیته ملی کشاورزی است.
طبق اعلام کمیته ملی کشاورزی پاکستان در سال جاری زراعی بیش از ۹ میلیون هکتار به منظور تولید گندم در این کشور و تحقق هدف ۲۶.۵ میلیون تنی تولید گندم در نظر گرفته شده است.
کمیته ملی کشاورزی پاکستان برای حمایت از تولید گندم تسهیلات ویژه ای برای گندم کاران در نظر گرفته تا هدف ۲۶.۵ میلیون تنی تولید گندم در داخل محقق گردد.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز؛ این برنامه راهبردی در حمایت از تولید گندم شش محور اساسی دارد که مواردی همچون ارائه تسهیلات بانکی بیشتر به کشاورزان، در دسترس قرار دادن بذر با کیفیت، در دسترس قرار دادن کود در زمان مناسب، ارائه برنامه برای استفاده از کود به کشاورزان، کمک و مشاوره در استفاده از سموم ضد آفت و همچنین کمک به ارتقاء فناوری مورد استفاده از سوی کشاورزان را شامل می شود.
علاوه بر این کمیته ملی کشاورزی پاکستان قیمت حمایتی ۱۳۰۰ روپیه در هر ۴۰ کیلوگرم را برای تولیدکنندگان گندم در نظر گرفته است که معادل هر تن ۳۱۰ دلار است. این درحالیست که قیمت جهانی گندم در حال حاضر در حدود هر تن ۱۷۰ دلار است.
پاکستان کشوری پرجمعیت است و تأمین غذای این کشور یکی از مهم ترین دغدغه های دولت محسوب می شود. به همین منظور دولت این کشور سیاست های حمایتی متعددی از کشاورزان، خصوصا در زمینه تولید گندم در نظر گرفته است.