chick.jpg

وضعیت کشت دانه های روغنی در روسیه و اوکراین

چاپ

altبر خلاف آب و هوای مناسب در نقاط کشت و کار روسیه عدم بارشهای باران در طی هفته های گذشته باعث خشکی در مناطق کشت و زرع اوکراین گردیده است
این آب و هوای خشک نه تنها در مناطق شمالی و مرکزی بلکه در بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین

باعث کسری رطوبت خاک گردیده است .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ در این زمان از سال بیشتر محصولات زمستانی تحت تاثیر منفی خشکی می باشند و لیکن این آب و هوای خشک محصولات تابستانی را نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد زیرا به زودی این محصولات وارد دوره تعیین کننده باردهی خواهند شد .
پیرو گزارشات پیش بینی هواشناسی در آینده نزدیک بارشهای مختصری در اوکراین وجود خواهد داشت و این بارشها به حدی نخواهد بود که کسری میزان رطوبت خاک را جبران نماید و باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود آب و هوای بسیار مناسب در اکثر نقاط روسیه ، برخی از نقاط مرکزی روسیه با مشکل خشکی روبرو می باشد .
بنا به گزارشات رسمی سطح زیر کشت دانه های آفتابگردان در روسیه و اوکراین فراتر از آمارهای رسمی رفته، بنابراین سطح زیر کشت امسال آفتابگردان در روسیه و اوکراین برابر با میزان رکورد شکن سال گذشته خواهد بود. بنابراین منافع هزینه پرورش کمتر و سودآوری بیشتر نصیب کشاورزان خواهد شد . بنا به گزارشات منابع دولتی میزان کاشت آفتابگردان در اوکراین به ۵/۶ میلیون هکتار رسیده (۵/۵) و این مساحت در روسیه ۷/۴ میلیون هکتار اعلام شده است (۷/۰ تا ۱۳ ژوئن) ولی به نظر ما مساحت اعلام شده کمتر از حد واقعی می باشد .

 


منبع :  Oilworld.biz