soy.jpg

وضعیت نابسامان کاشت کلزا در کانادا

چاپ

altمناطق بزرگی از کانادا نیز دچار خشکی می باشد و هنوز هم مشخص نیست که تا چه حدی از مناطق هدف گذاری شده زیر کشت قرار خواهد گرفت
در گزارشات قبلی میزان تولید کلزای کانادا را ۲۰/۴ میلیون تن تخمین زده شده بود ولی اکنون در بازبینی آمارهای قبلی

پیش بینی می شود که میزان تولید کلزای کانادا به ۲۰ میلیون تن کاهش خواهد یافت و به این ترتیب میزان باردهی محصولات در هر هکتار بصورت میانگین ۲/۲۵ تن خواهد بود و این در حالیست که میانگین باردهی این محصولات در ۵ سال گذشته ۲/۶۸ تن بوده است .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ میزان روغنکشی ها و صادرات کلزای کانادا در طی هفته های گذشته با کاهش قابل ملاحظه ای بسیار پایین تر از سال گذشته در ماه می بود . ما تخمین می زنیم که میزان موجودیهای کلزای کانادا در ماه ژوئن و جولای کاهش بیشتری داشته باشد .
کاهش بسیار زیاد موجودیهای انتقالی به بعد و همچنین تاخیر در برداشت به احتمال زیاد باعث کاهش موجودیها در اگوست و سپتامبر ۲۰۱۷ خواهد شد .
وضعیت محصولات کلزای استرالیا دورنمای وخیمی پیدا کرده است. ما میزان تخمین های قبلی کلزای استرالیا برای سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ را ۰/۱ میلیون تن کاهش داده ایم و اکنون میزان تخمینی تولید ما برای استرالیا در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ در حدود ۳/۹ میلیون تن می باشد (در مقابل ۴/۴ میلیون تن در فصل کنونی).
این میزان برداشت از ۶۲/۲ میلیون هکتار می باشد (۲/۴۵) و به این ترتیب میزان باردهی محصول در هر هکتار ۱/۴۹ تن خواهد بود (۱/۷۹) .

 


منبع : Oilworld.biz