hen.jpg

آمریکا پیشتاز صادرات سویا در ماههای اخیر

چاپ

altآمریکا با وجود همه احتمالات در میزان صادرات پیشرو می باشد از هم اکنون میزان فروش نسبت به میزان فروش در ماه فوریه سال گذشته پیشی گرفته و از ظواهر امر پیداست که میزان فروشهای صادراتی در آینده نیز افزایش خواهد داشت .
 پیش بینی می شود که میزان صادرات سویای آمریکا در حد فاصل میان ماه فوریه تا اگوست سال ۲۰۱۷ در حدود ۱/۵ میلیون تن

نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کند . به نظر ما جمع کل میزان موجودی ذخایر سویای آمریکا در پایان ماه اگوست سال ۲۰۱۷ در حدود ۱۰ میلیون تن و یا به عبارت دیگر در حدود ۳۶۷ میلیون بوشل باشد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ دورنمای افزایش بسیار زیاد میزان کاشت سویا در آمریکا (امسال) تاثیر زیادی در سناریوی بازار سویا در جهان خواهد داشت . با این وجود که سویا در قیاس با ذرت و گندم اخیرا تا حدودی رقابت پذیری خود را از دست داده و لیکن با در نظر گرفتن تاریخچه این محصولات ، قیمتهای سویا هنوز هم جذاب است . با در نظر گرفتن قیمت پایین تر کاشت سویا ، انتظار می رود که در بهار امسال مساحت زیادی از زمینهای زراعی آمریکا به جای ذرت و گندم زیر کشت سویا قرار دارد .
گزارشهای جدید USDA حاکی از این است که مساحت زیر کشت سویای آمریکا احتمالا به ۸۸ میلیون هکتار خواهد رسید این ۴/۶ میلیون هکتار بیشتر از مساحت زیر کشت سویای سال گذشته است .

 


منبع : Oilworld.biz