chick.jpg

وضعیت کاشت سویا در آرژانتین/ امیدواری بهبود وضعیت تولید سویا در برزیل

چاپ

altدورنمای وضعیت محصولات سویای آرژانتین بهبود پیدا کرده است و کشاورزان آرژانتینی خدا را شکر می کنند زیرا در ۱۲ روز پایانی ماه ژانویه آب و هوای خشک حاکم در بسیاری از مناطق آرژانتین باعث فروکش آبهای ساکن در سرزمین آرژانتین شد .
 پیرو گزارشاتی که به دست ما رسیده بیش از ۰/۷۰ میلیون هکتار از زمینهای زراعی منحصر

به کاشت سویا به علت بارشهای شدید باران در زیر آب فرو رفته بود .
احتمالا ۰/۴۰ تا ۰/۴۵ میلیون هکتار از این زمینها خسارات غیر قابل جبرانی دیده اند .
«دان و جوجه ایران» به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ پیرو گزارشات هواشناسی به احتمال زیاد بارشهای جدید باران در هفته اول و حتی در هفته دوم ماه فوریه آغاز خواهد شد . این نه تنها برای مزارع سویا بلکه برای مزارع ذرت نیز مشکل آفرین خواهد بود . در حال حاضر ما تخمین می زنیم که میزان تولید سویای برزیل به ۵۲/۳ میلیون تن خواهد رسید .

امیدواری بهبود وضعیت تولید سویا در برزیل
کشاورزان ایالت پارانای برزیل از کندی روند پیشرفت برداشت محصولات که به دلیل بارشهای شدید باران بوجود آمده متاثر شده اند .کشاورزان انتظار داشتند که در ماه ژانویه با برداشتهای فراوان میزان صادرات بالایی داشته باشند ولی این انتظار به واقعیت تبدیل نشد . بارشهای باران در بسیاری از ایالتهای برزیل برداشت محصولاتی که آماده برداشت می باشند را به تاخیر انداخته است .
با همه این احوال دورنمای وضعیت تولید سویای برزیل امیدوار کننده است و ما تخمین می زنیم که میزان تولید برزیل به ۱۰۳ میلیون تن برسد و این در حالیست که بعضی از دست اندرکاران عقیده دارند که میزان تولید سویای برزیل فراتر از ۱۰۳ میلیون تن خواهد بود .

 

 


منبع : Oilworld.biz