hen.jpg

افزایش صادرات چشمگیر ذرت توسط ۶ کشور/ آمریکا بزرگترین صادرکننده ذرت

چاپ

altصادرات ۶ کشور منتخب در ماه اگوست فراتر از حدی رفت که پیش بینی شده بود و به این ترتیب جمع کل میزان صادرات ذرت در حد فاصل میان ماه سپتامبر و ماه اگوست فصل ۲۰۱۵/۱۶ به رکورد ۱۲۸/۵ میلیون تن رسید .
این ۱۸ میلیون تن و یا به عبارت دیگر ۱۶% بیشتر از میزان صادرات سال گذشته می باشد, آمریکا ، برزیل ، آرژانتین و

اوکراین ۴ کشور اصلی صادر کننده ذرت به حساب می آیند .
در ماه سپتامبر یک افزایش ۲/۵ میلیون تنی صادرات ذرت وجود داشت . آمریکا بزرگترین صادر کننده ذرت محسوب می شود و میزان صادرات این کشور در حدود ۶ تا ۶/۱ میلیون تن به ثبت رسیده (در قیاس با ۳/۳ میلیون تن سال گذشته در سپتامبر) بیشترین میزان صادرات ذرت آمریکا به کره جنوبی ، ژاپن ، مکزیک و آفریقای شمالی می باشد .
جمع کل میزان صادرات اتحادیه اروپا و ۷ کشور اصلی صادر کننده گندم ۱۸% و یا به عبارت دیگر ۵/۸ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد (در حد فاصل میان ماه ژوئن تا ماه اگوست سال ۲۰۱۶) بیشترین میزان صادرات از طرف اتحادیه اروپا و آمریکا بود و به این ترتیب جمع کل میزان صادرات در حد فاصل میان ماه سپتامبر و ماه اگوست فصل ۲۰۱۵/۱۶ به رکورد ۱۴۹/۶ میلیون تن رسید که ۱۴% و یا به عبارت دیگر ۱۷/۹ میلیون تن رسید که ۱۴% و یا به عبارت دیگر ۱۷/۹ میلیون تن بالاتر از سال گذشته می باشد .
بیشترین میزان افزایش در ماه سپتامبر از آمریکا به میزان ۳ میلیون تن به ثبت رسیده است (در قیاس با ۲/۵ میلیون تن سال گذشته) .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران